Wieści z Lyoko

Witajcie, dzisiaj nieco nietypowo, bo nie wypada nasz zwyczajowy dzień publikacji, ale mamy trochę wieści.

Na początek prezentujemy świeży, bo zrealizowany dosłownie dwa dni temu, wywiad z Immudelkim, twórcą IFSCL: http://kodlyoko.hpu.pl/readarticle.php?article_id=129

Trwa nabór do drugiej edycji Areny, na zgłoszenia czekamy jeszcze do końca tego tygodnia (czyli do 19 stycznia). Wzór karty zgłoszeniowej znajduje się tutaj: http://kodlyoko.hpu.pl/news.php?readmore=527

Wcześniej odbyło się głosowanie nad nowymi sektorami, które miałyby się pojawić w kanonie Aren (mogłyby być wykorzystywane w Arenach wraz z sektorami serialowymi). Zgłoszono jedenaście propozycji do głosowania, każdej z nich można było przyznać od 0 do 3 punktów. ostatecznie przeszły trzy: Ruiny Projektu Kartagina (zdobyły 38 punktów), Dżungla (36 punktów) i Otchłań Pamięci (35 punktów), oto ich opis:

Ruiny Projektu Kartagina

Typ: System pomieszczeń wydrążonych w strukturach Cyfrowego Morza.

Wielkość: Kilkadziesiąt hal przeróżnej wielkości.

Opis: Pozostałości po niegdyś tajnym projekcie francuskiego rządu przez lata pozostawały ukryte, choć wielu ambitnych podróżników próbowało je odnaleźć. Miejsce to zostało odkryte dopiero niedawno i, pomimo starań historyków, natychmiast trafiło w ręce organizatorów Areny, którzy zdecydowali się wykorzystać je w nadchodzącym turnieju. Wyraźnie widać, że w kompleksie przeprowadzano wiele testów i eksperymentów; aż roi się tu od pomieszczeń o przeróżnych kształtach i rozmiarach, których przeznaczenie już dawno zostało zapomniane. W części z nich można podziwiać piękno wirtualnych głębi, gdyż od Cyfrowego Morza oddzielają je grube, przezroczyste szyby. Legenda głosi, że gdzieś wewnątrz ruin ukryta jest protowieża – przodkini tych znanych z Lyoko. Ale czy tak naprawdę jest i do czego właściwie miałaby ona służyć… tego nie wie nikt.

Typ utrudnienia/ sekwencji przeszkadzającej: Niestabilność – kompleks jest w tragicznym stanie; oświetlenie czasem zaczyna migotać lub całkowicie gaśnie, pomieszczenia drżą pod wpływem ciśnienia napierającego Cyfrowego Morza (co może skończyć się częściowym zawaleniem), a niektóre szyby w halach pękają i zalewają fragmenty sektora.

Dżungla

Typ: Jednolita struktura

Wielkość: Duża liczba zarówno większych i mniejszych platform.

Opis: Jest to sektor o licznych i rozłożystych drzewach, które są znacznie masywniejsze od tych z sektora leśnego. Jednak w przeciwieństwie do niego drzewa przypominają raczej te spotykane w sektorze górskim. Są one na tyle duże, że znaczna część gałęzi mogą spokojnie służyć za kładki. Zamiast ścieżek są tu ciemnozielone platformy, służące zarówno jako podłoże jak i “liście” na niektórych gałęziach, nierzadko łącząc odrębne drzewa. Przez fakt, że platformy znajdują się na różnych poziomach zarówno przy korzeniach, jak i w koronach drzew) sektor ten jest znacznie obszerniejszy od zwykłych sektorów. Trafiają się jednak miejsce w których, nawet z koron drzew można spaść do Cyfrowego Morza. Dość często trafiają się mniejsze drzewa jak i platformy. Niebo ma bladoniebieski odcień, a Cyfrowe Morze ma barwę zielono-błękitną barwę.

Typ utrudnienia/ sekwencji przeszkadzającej: Zaciemnienie (niebo zaczyna przybierać coraz ciemniejszą barwę, aż do momentu w który staje się niemal czarne, a widoczność znacznie się pogarsza (choć do mgły w Górach temu daleko). Przejście w tryb nocny trwa jakieś trzy minuty.

Otchłań Pamięci

Typ: Absolutnie zasypany sektor z tunelami i jaskiniami. Jedno jedyne wejście z włazu do Cyfrowego Morza stanowi bajoro z którego da się wypłynąć statkiem.

Wielkość: Duża.

Opis: Sektor praktycznie w ogóle nie posiadający powierzchni. Próbując się tu dostać z Morza Cyfrowego przez właz, wypływamy z niewielkiego, okrągłego i głębokiego bajorka. Pomieszczenie owalne, naprzeciw zbiornika wodnego znajduje się tunel prowadzący wgłąb oraz tuż obok wieża. Sektor składa się z tysięcy tuneli i jaskiń. Raz po raz trafiają się komnaty. Od czasu do czasu daje się znaleźć ruiny wiosek, domów, strażnic, zamków, rzeźbionych kolumn, samotnych studni. Pełno w nich inskrypcji z języków elfów, ludzi, krasnoludów czy innych fantastycznych i zmyślnych ras. Budowle tych cywilizacji są wymieszane. Oświetlenie gwarantuje ciągnące się różnokolorowe kryształy, lub czasami magiczne pochodnie. Niemniej, znajdą się i pomieszczenia zatopione w ciemności! Niektórym udaje się odnaleźć jedno jedyne miejsce, gdzie widać światło słoneczne. Będąc w nim, spoglądając w górę, gdzieś tam hen wysoko da się zobaczyć powierzchnię której nikomu nigdy nie uda się dosięgnąć. Po środku znajduje się grób z z złotym krzyżem. Przywiązany do niego jest złoty zegarek, niemożliwy do odczepienia. Nawet po przecięciu wszystko tnącym ostrzem zaraz zniknie ci z rąk i pojawi się ponownie na swoim miejscu. Po otwarciu okazuje się, że w rzeczywistości jest to pozytywka odgrywająca nostalgiczną melodię. Imię spoczywającej tutaj osoby jest zatarte.

Typ utrudnienia: Od czasu do czasu ze stropu mogą się sypać głazy bądź stalaktyty. Momentami i podłoże bywa zdradliwe: warstwa skały potrafi być cienka w wyniku czego w mgnieniu oka ludzie spadają prosto w przepaść.

Dla tych, którzy jeszcze nie czytali – tutaj link do naszego raportu za 2019: https://www117.zippyshare.com/v/tBq6OlYI/file.html

Pozostałe wieści:

Julien Lamassonne, wykonawca piosenki “Un monde sans danger” (oryginalny opening do CL), udzielił kilka dni temu wywiadu, można to zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=4ihFZ3ReNkc&feature=emb_title

4 stycznia na “VI sektorze” zaczęła się tak zwana “Bitwa Opowiadań” – podczas pierwszego starcia “Początek” autorstwa Xany zwyciężył z opowiadaniem “Ouvre les Yeux Ange”, którego autorką jest DigitalGirl. Kolejne starcie odbędzie się 18 stycznia, wezmą w nim udział “Bez Lyoko, czyli życie tylko w realu” Jeremiego_96 oraz “Kod Lyoko Powrót Xany” Lyokoherosa. Rozpocznie się ono o 18.00 na kanale #bitwa-opowiadań.

Po pierwszej bitwie został też opublikowany specjalny filmik z podsumowaniem pierwszego pojedynku i zapowiedzią kolejnych wraz z drobną oceną

Linki do opowiadań:

– Bez Lyoko czyli życie tylko w realu (autor: Jeremie_96): http://www.kodlyoko.hpu.pl/articles.php?cat_id=4

Kod Lyoko Powrót Xany (autor: Lyokoheros)

-księga I: Reaktywacja: http://kodlyokopowrotxany.bnx.pl/viewpage.php?page_id=21

-księga II: Zemsta: http://kodlyokopowrotxany.bnx.pl/viewpage.php?page_id=22

-“Zaginione opowieści’: http://kodlyokopowrotxany.bnx.pl/viewpage.php?page_id=131

Rozpiska drabinki turniejowej oraz głosów w poszczególnych bitwach: https://docs.google.com/spreadsheets/d/116_c-1INGOEsp7VDuv1_5ItxpQFgGmMUat608xnNYVE/

To wszystkie wieści na dziś, następne najpewniej 20 stycznia.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments