Ciekawostki i błędy

  • Winda, którą poruszają się bohaterowie z góry wygląda identycznie, jak w odcinku “Zakręconych Gliniarzy” (jedna z wcześniejszych produkcji MS) pt. “Diamenty”.
  • W odcinku Franz Hopper Yumi mówi do Jeremiego, że chce pobyć sama, a 3 sekundy później pyta Ulricha, czy idzie z nią.
  • Istnieje język programowania o nazwie Xana (eXtensible Applications Native Approach).
  • W odcinku “O włos”, gdy dyrektor wygłasza apel o ewakuacji, Emily najpierw jest w klasie, na lekcji u pani Hertz, a scenę później jest na zewnątrz i rozmawia z koleżankami.
  • Według wersji uznawanej w 2007 roku nazwa “Lyoko” pochodzi od nazwy półwyspu “Lioko”, na której znajduje się rzeczywista fabryka Renault, na której twórcy się wzorowali. Jednak w 2013 roku uznano, że ten półwysep to Île Seguin, znajduje on się w mieście Boulogne-Billancourt na przedmieściach Paryża.
  • W odcinku “Bezcielesność” MoonScoop popełnił bardzo ciekawy błąd. Kiedy Jeremie mówi “Poszukam go”, jest przed komputerem w laboratorium, czyli tak jak powinno być. Nagle jest w swoim pokoju i mówi “To niemożliwe…”. W angielskiej wersji występuje w związku z tym faktem błąd dubbingowy. W polskiej wersji został on poprawiony (wykreślono kwestię Yumi i przedłużono Jeremiego, by obraz z dźwiękiem się zgadzały).
  • W odcinku “Xana się budzi” Odd używa tarczy podczas jednej z walk w Lyoko, a tę umiejętność miał dopiero od drugiej serii.
  • W 1 serii (dowiadujemy się o tym z odcinka “Mordercza muzyka”) szkolna pielęgniarka ma na imię Dorothy, jednak w serii 3 jej imię zostaje zmienione na Yolanda.
  • Gdy kolos zostaje zabity przez Ulricha, zanika jego magma (jest więc czymś w rodzaju źródła energii).
  • Ojciec Ulricha często mu wypomina, że jego szkoła wiele kosztuje. To kto płaci za naukę Aelity?!
  • W odcinku “Powrót na Ziemię”, gdy William wychodzi ze skanera, ma bluzę z długim rękawem, jednak w następnej scenie ma krótkie rękawy.
  • W odcinku “Walka aż do końca”, gdy Jeremie wchodzi do kanałów, to najpierw ma swoją bordową bluzę, potem błękitną (znaną z trzech pierwszych serii), a potem znów bordową.
  • W odcinku “Dubler”, gdy klon Jeremiego rzuca piłką palantową, pojawia się ujęcie przedstawiające klasę Yumi. Jednym z uczniów jest William.
  • W odcinku “Replika”, aby pozbyć się Nicolasa i Herve’a, Odd i Aelita udawali, że się całują. Nie przyszło im do głowy, że w szkole wszyscy myślą, że są spokrewnieni? Być może dlatego, że w niektórych krajach, kuzynostwo może się ze sobą związać.
  • W odcinku ,,Bezcielesność”, kiedy Odd krzyczy: Kanonada. Aelita jest obok niego w stołówce, a chwilę później kiedy Odd, Yumi i Ulrich (w ciele Jima) wychodzą z pomieszczenia Jeremie dzwoni do Yumi i Aelita jest w fabryce.
  • W odcinku “Jezioro” grupa ma na Ziemi stare ubrania (z poprzednich serii), ale przecież od odcinka 71 mają nowe.
  • W odcinku “Wielki wirus” Odd zmienia na chwilę spodnie i buty ( jak siedzi w klasie pilnowany przez Jima).

Ciekawostki i błędy znalazł William103 pod adresem:

http://kodlyoko-wirtualnyswiat.bloog.pl/kat,361488,index.html?smoybbtticaid=610cf2

Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Sage
2 lat temu

Jakby coś, mam też co najmniej dwie inne ciekawostki, które można by dodać do tego spisu.

Wyklęty
Admin
2 lat temu
Reply to  Sage

Dawaj, wiele podstron będzie aktualizowanych 😛

Ethan
Ethan
1 rok temu

Myślę że odcinek Jezioro to nie błąd tylko celowa zmiana ubrań jako że w końcu są na biwaku, a tamte nowe ubrania wydają się zbyt wyjściowe na taką okazje.

Rafał
Rafał
4 miesięcy temu

eXtensible Applications Native Approach to nie język programowania. Jak sama nazwa mówi to approach czyli podejście/sposób programowania.

Rafał
Rafał
4 miesięcy temu

eXtensible Applications Native Approach to nie język programowania. Jak sama nazwa mówi to approach czyli podejście/sposób programowania.
Sama koncepcja tworzenia aplikacji rozszerzalnych “extensible applications” jest bardzo powszechna i jednym z głównych założeń programowania obiektowego (paradygmat obecny w prawie każdym języku programowania). “Native” mówi, że jest to domyślny sposób programowania co może odnosić się do jakiegoś kontekstu, ale sam akronim nie jest powszechnie używany, tak na prawdę znaczenie ma tu tylko pierwsze słowo – extensible.