Imię: Łucja/Lucy Mazur
Pseudonim: Minit
Wiek: 14 lat(umysł)/19 lat(biologicznie)
Wzrost: 164cm
Waga: ok. 50kg
Strona konfliktu: Zegarmistrzowie(dawniej), neutralna
DANE Z LYOKO:
Wygląd: Łucja jest drobną szatynką o krótkich włosach, które do walki upina w kok. W Lyoko ubrana jest w prosty ciemny kostium i zielony płaszcz, na szyi wiszą jej staroświeckie steampunkowe gogle, zielona szarfa i niewielki srebrny zegarek-cebula. Lewa strona płaszcza pokryta jest miedzianymi i złotymi zdobieniami w postaci zębatek, im niżej tym gęściej. Lewa ręka jest zastąpiona mechaniczną protezą o otwartym widocznym(choć w większości zakrywanym przez rękaw płaszcza) mechanizmie, obracającym się przy każdym ruchu. Ręka jest metalowa, więc może służyć jako pancerz. Na nadgarstku prawej ręki nosi zegarek analogowy, ale bez cyferblatu. Oprócz tego zamiast butów nosi stare wrotki, podobnie jak ręka z otwartym mechanizmem zębatym.
Uzbrojenie: – Wskazówka godzinowa = krótki szeroki miecz jednoręczny – Wskazówka minutowa – krótki(1.20m-1.30m) oszczep Rękojęści, drzewce i zdobienia na ostrzach utrzymane w odcienach zieleni, złota i miedzi, motywy kół zębatych i zegara.
Moce: – Minit – Łucja tworzy wokół siebie rozległą kulę o promieniu maksymalnie kilkuset metrów, i przez około minutę zamyka ją w pętli czasowej. Przez ten czas na jej żądanie lub w wypadku jej dewirtualizacji wszystko w kuli cofa się w czasie do chwili aktywacji mocy, także wspomnienia przeciwników. Tzn. kiedy Łucja cofnie czas, tylko ona będzie o tym wiedziała, inne osoby w bąblu zapominają wszystko (tak jak przy Powrocie Do Przeszłości). Po upływie minuty kula znika, a fala energii, jaka przy tym powstaje, spowalnia na kilka sekund Łucję (i tylko ją) ponad 20-krotnie. Czas istnienia kuli nie jest stały, wynosi ok. 60 sekund. Może być nieco dłuższy lub krótszy, zależy to od różnych czynników.
Łucja najdłużej utrzymuje swoją moc, gdy jest wypoczęta, zrelaksowana i szczęśliwa. Moc zostaje aktywowana przez włączenie srebrnego stopera na szyi Łucji. Niezwiązane z samą walką – każde cofnięcie się w pętli (podczas jednego użycia Minita może być ich nawet 60, jedno co sekundę) “kradnie” czas Łucji. Jej ciało starzeje się wtedy biologicznie o minutę. – Najwyższe obroty – mechaniczne elementy stroju Łucji przez kilkanaście sekund wchodzą na najwyższe obroty, aż do przegrzania. Wtedy kółka w jej wrotkach same się obracają i szybko rozpędzają, a mechaniczne ramię zwiększa kilkukrotnie maksymalny udźwig. Czas trwania mocy zależy od “temperatury”. Np. moc będzie działała najdłużej na Lodowcu, a najkrócej na Pustyni.
Styl walki: Ogólnie – taneczny, płynny, dość prosty ale bardzo szybki. Wykorzystujący miecz i oszczep na raz (oszczep częściej w charakterze kija) i przyspieszenie na wrotkach. W szczególności dynamicznie mocno dostosowywany do konkretnych ruchów przeciwnika na bieżąco.
Ulubione strategie: Łucja niemal zawsze stara się doprowadzić do sytuacji, w której przeciwnik nie ma szans uciec poza zasięg pętli czasowej, potem uruchamia Minita, potem Najwyższe obroty i stara się pokonać przeciwnika często cofając czas i dopracowując prosty plan ataku, powtarzając go ciągle i reagując na odpowiedzi przeciwnika. Z reguły nie zakłada planu awaryjnego, jeśli nie pokona przeciwnika w czasie Minita, przegrywa.
DODATKOWE INFORMACJE: Łucja jest najmłodszą córką Adama “Zegarmistrza” Mazura, wnuczką Anyi “Clockwork” Shijian-Mazur, odpowiednio lidera i założycielki triady Zegarmistrzów, niewielkiej, ale jednej z ważniejszych wirtualnych grup przestępczych, znanej z niebezpiecznych dziedzicznych mocy związanych z manipulacją czasem w cyberprzestrzeni. Łucja (albo Lucy, jak mówiła do niej chińska, międzynarodowa część rodziny) odkąd była dzieckiem uczestniczyła w napadach dla triady. Była zmuszona wielokrotnie używać swoich mocy, ale dopiero po pewnym czasie ktoś zorientował się, że w ten sposób “traci” czas i szybciej się starzeje. W końcu w wieku 13 lat (choć biologicznie już prawie 18latka) zdecydowała, że nie chce dalej pracować dla rodziny i triady. Uciekła, a następnie postanowiła, że wykorzysta nabyte przez kilka lat wychowania na złodziejkę umiejętności i moce manipulacji czasu do “ostatniego skoku”. Przekonała samą siebie, że jest gotowa oddać pięć lat życia za ogromną nagrodę pieniężną – pierwsze miejsce w Wielkim Turnieju. Od tego momentu skupiła się na treningach walki przez praktykę i wyzywanie każdego, kogo mogła. W każdej walce używała Minita. I większość wygrywała, czym zapracowała sobie na miejsce w najnowszej edycji Wielkiego Turnieju. Jednocześnie jest już niewiele poniżej godziny do przekroczenia założonego sobie w głowie limitu 5 lat zabranych przez jej moc z całego życia, co bardzo ją niepokoi.
Lucy fizycznie jest 19latką, ale mentalnie ma tylko 14 lat. Jest nadwyraz dojrzała na swój wiek, ale mimo wszystko dalej dzieckiem. Jej moralność definiowana jest przez pragmatyzm. Nie odeszła od triady z powodu potępiania ich działalności przestępczej, ale z poczucia wykorzystywania jej mocy i literalnie jej życia. Swoje moce czasowe interpretuje jako jednoznacznie złe, ale przy tym nie traktuje ich jako takie. Nie postępuje zupełnie niemoralnie, ale ma bardzo wypaczone postrzeganie dobra i zła i norm społecznych. Wygranie Turnieju przy użyciu mocy stawia w jednym rzędzie z kradzieżami, jakich kiedyś dokonywała, i innymi, cięższymi przestępstwami i traktuje jako “kolejny skok”. Łucja w związku z tym, że ma powiązania z Zegarmistrzami, ukrywa swoją tożsamość. Posługuje się prawdziwym imieniem, ale spytana sugeruje, że to zbieżność nazwisk. Biorąc pod uwagę jej moce, mało kto w to wierzy, ale policja nie zdołała znaleźć żadnych dowodów na jej powiązania z Clockwork, samym Zegarmistrzem albo jakimkolwiek innym członkiem triady, więc nie ma żadnych prawnych konsekwencji, nie jest poszukiwana. Prywatnie Łucja nie jest zbyt ekspresywną dziewczyną, lubi przechodzić szybko do sedna, męczy ją udawanie i kurtuazja.