Wywiad z Sophie Decroisette – sierpień 2017

W 2016 hiszpańska strona CodigoLyoko.net zorganizowała kilka sesji pytań do Sophie Decroisette, głównej scenarzystki Kodu Lyoko (w pierwszych 3 sezonach, potem przy sezonie 4 nieco mniej pracowała). Z tych kilku sesji uzbierał się dość obszerny wywiad, w którym będą ciekawe rzeczy o serialu.

-W odcinku 52 “Klucze” Franz Hopper mówi, że stworzył Lyoko i Xanę w celu zniszczenia Projektu Kartagina. W jaki sposób świat wirtualny mógłby pomóc to zniszczyć?

-To nie Lyoko mogło zakończyć Projekt Kartagina. Franz Hopper stworzył Lyoko jako bezpieczną przystań dla siebie i swojej córki. To Xana był stworzony przeciwko Projektowi. Najlepszą drogą do zniszczenia systemu komputerowego jest… inny system komputerowy. To właśnie kierowało Hopperem, by stworzyć Xanę, potężny program, wykreowany do zniszczenia zagrożenia wojny elektornicznej w świecie. Ale Hopper nie przypuszczał, że Xana nabierze świadomości i obróci się przeciwko niemu.

-W jaki sposób Franz Hopper wyłączył Superkomputer, skoro znajdował się w Lyoko?

-To Aelita wyłączyła komputer, po zniknięciu jej ojca, który został wchłonięty przez Xanę. Hopper poświęcił się by zaimplementować całą swoją wiedzę (kody źródłowe Xany oraz schematy komputera kwantowego) swojej wirtualnej córce. Aelita miała w sobie dane komputera kwantowego (więc mogła go wyłączyć).

[Po otrzymaniu tej odpowiedzi przypomnieliśmy pannie Decroisette, że w odcinku 57 Franz Hopper mówi, iż zamierza własnoręcznie wyłączyć Superkomputer. – notka od autorów wywiadu]

Kurczę…muszę obejrzeć ten odcinek jeszcze raz! To wszystko działo się przecież 10 lat temu 😉
Kiedy pisałam wstępny scenariusz, to było pewne że Aelita miała kody do wyłączenia wszystkiego i że to ona to zrobila po zniknięciu jej ojca. Ale Hopper też mógł.

-Wolałabyś, żeby Code Lyoko było skierowane do starszej widowni, dzięki czemu nie trzeba by było wycinać lub łagodzić pewnych scen z powodów cenzorskich?

-Nigdy nie przewidywałam pisania scenariusza dla innego targetu niż ten, co do którego się zdecydowaliśmy na początku. Ponad to, zawsze byłam w stanie opowiedzieć te historie, które chciałam, moim uczniom. To dotyczy też wątków miłosnych. Ale miło mi, że starsi widzowie też są zainteresowani CL. Myślę, że cyber-punkowa strona serialu, oraz ta bardziej science-fiction sprawiają, że serial jest interesujący dla każdej grupy wiekowej.

-Przeglądając internetową galerię Frederica Perrina (artysta od drugiego planu w CL), znalazłem obraz zapory wodnej, podpisany jako “Codelyoko4”. Moje pytanie brzmi: czy myśleliście o tym by zrobić odcinek 4 sezonu, w którym pokazano by Replikę Sektora Górskiego z superkomputerem w zaporze wodnej? A jeśli tak, to czemu to ostatecznie się nie pojawiło?

-Tak naprawdę to przewidywaliśmy taką lokację w pierwszym skrypcie sezonu 4. Pozbyliśmy się tego z powodów finansowych. Myślę nawet, że tak samo skończyła inna lokacja (czyli łącznie 2 wychodzą).

-Czy jest oficjalna lista wszystkich postaci z Kadic? Innymi słowy, wszystkich ludzi (uczniów, nauczycieli), który, nawet jeśli nie byli wmieszani w fabułę, to jednak tam byli.

-Uczniowie i nauczyciele są sklasyfikowani na różnych poziomach ważności. Są główni bohaterowie drugoplanowi (Jim, Pani Hertz, Siss, Herve i Nicolas…), bohaterowie poboczni (Milly i Tamiya, Hiroki, pielęgniarka, sekretarka dyrektora). Następnie są bohaterowie “tła”, których widzimy głównie na podwórku, w stołówce i w klasach. Myślę, że był nawet spis od produkcji w którym oni wszyscy byli pokazani.

-Wiesz zapewne, że po 4 sezonie Moonscoop opublikował cztery książki, “Code Lyoko Chronicles”, które kontynuowały historię ale w sposób alternatywny, posiadały one przedakcję. Czy wy, oryginalni twórcy serii, braliście udział w pracach nad tymi książkami? Czy przedakcja stworzona przez was jest taka sama jak ta zamieszczona w książkach? Czy też z drugiej strony, nie uczestniczyliście w tym i wasza wersja nie była brana pod uwagę?

-Byliśmy zaproszeni do napisania tego. Ja osobiście nie miałam wtedy czasu by się tym zająć, wydaje mi się że Francois Deon się zgodził (choć nie wiem jak bardzo w tym uczestniczył). Nie czytałam dokładnie tych książek, więc nie wiem czy użyto tam tła fabularnego, które ja wymyśliłam. Sądzę, że autor książek miał koncept i zarys fabularny na początku prac. Ale to mogło się potem zmienić. Musiałabym przeczytać książki dokładniej by udzielić precyzyjniejszej odpowiedzi 🙂

-Co się stanie, jeśli wpadnie się w pustkę wewnątrz wieży, która nie jest Wieżą Przejścia?

-Cóż… naprawdę nie wiem. Wojownicy nigdy tego nie zrobili, jeśli się nie mylę. Możemy sobie wyobrazić, że w takiej wieży nie jest możliwe wpadnięcie w pustkę.

-Jakiej narodowości jest Odd? Nie było to wyjaśnione w serialu. Czy jest Włochem, tak jak na to wskazuje nazwisko Della Robia? Czy jest może Kanadyjczykiem, tak jak w fałszywych dokumentach Jeremie napisał Aelicie, którą prezentuje się jako kuzynkę Odda? A może jeszcze jakiejś innej?

-Myślę, że jest Włochem. Jednak nigdy tego nie użyliśmy w serialu. Zakładając, że akcja serialu ma miejsce we Francji (w szkole, która jest inspirowana Lakanal), to Odd jest niewątpliwie Francuzem. Jednak jego prawdziwa narodowość to komediant i flirciarz 🙂

-Nieco osobiste pytanie: drugi sezon Code Lyoko był kamieniem milowym dla całego serialu (zmieniono oryginalne tło fabularne, Xana zmienił strategię i zdecydował się na ucieczkę z Superkomputera, fabuła zaczęła się rozwijać a serial przestał być epizodyczny…) i kontrastował dość mocno z pierwszym sezonem. Czy zmienialiście niektóre aspekty z pierwszego sezonu by następne sezony mogły bardziej to przypominać?

-Pierwszy sezon miał sporo dobrych punktów: prezentował uniwersum, sposób ataków Xany, grupę bohaterów… Bez tego nie moglibyśmy rozwijać serialu zadając pytania,na które ten sezon nie odpowiedział: skąd się wziął Xana, jak znaleziono Superkomputer, kim tak naprawdę jest Aelita i skąd się ona wzięła…? Myślę że były bardzo dobre odcinki w pierwszym sezonie. Jednakże patrząc retrospektywnie, wzięłam sobie lekcję z tej całej pracy: zawsze trzeba zadać jak najwięcej pytań o fabułę przed pisaniem czegokolwiek!

-Jeśli chodzi o Scypozoę, to skąd wzięliście pomysł na meduzę, która lata i wprowadza wspomnienia w mózg poprzez swoje macki?

-Chcieliśmy stworzyć potwora, który nie byłby napastnikiem, ale który mógłby wprowadzić wojowników w inny styl walki, ponadto potrzebowaliśmy sposoby, by wprowadzić pamięć Aelity w niebezpieczeństwo. Poza tym, to zupełnie logiczne że Xana knuł plan by odzyskać dane które ma Aelita.

-W sezonie 4, dlaczego nie ma ludzi w bazach wojskowych Xany gdy Wojownicy Lyoko je odwiedzają? I dlaczego też nie ma ludzi którzy mogliby zauważyć obecność superkomputerów kontrolowanych przez Xanę, które to generowały Repliki Lyoko?

-Xana przejął nad ludźmi kontrolę, lub ich wyeliminował tych, którzy utrudniali plan Xany, polegający na stworzeniu armii robotów. Były one zxanafikowane… i potem wystawione. Strefy z Replikami były opustoszałe… Możemy sobie wyobrazić że Xana zrobił to samo ze wszystkimi, którzy chcieli utrudnić prace nad jego projektami.

-Kiedy podjęto decyzję, żeby 4 sezon był ostatnim? Czy znasz motywy stojące za tą decyzją? Czy wtedy możliwość stworzenia kontynuacji była przewidywana?

-Nie było wtedy życzenia ze strony nadawców (France TV i Cartoon Network) by powstawał 5 sezon, więc zdecydowaliśmy to skończyć właśnie po 4 seriach. Nie przewidywano też, o ile wiem, kontynuacji w tym czasie.

-W drugim sezonie Sissi stała się dużo milsza, często pomocna i zabawniejsza niż w pierwszym sezonie. Jak i dlaczego ten rozwój nastąpił? Czy przewidywano że mogła ona stać się częścią paczki po ostatnim odcinku, i nawet wejść do Lyoko? Często też żartowano na temat potencjalnego romansu między nią a Oddem, czy tak naprawdę myślano?

-Ta postać jest definitywnie największym antagonistą wojowników na Ziemi! Dlatego też nie mogliśmy zostawić Sissi z boku i niejako nieco byliśmy zmuszeni interesująco ją rozwinąć, by jej śledztwo co do Wojowników Lyoko stało się kompleksowe i tworzyło napięcie. Ale jest też ona też poruszającą postacią, która ma swoje własne niepokoje. Jednakże nie zamierzano by ona mogła być naprawdę w paczce, gdyby tak było, to byłaby już raczej sprzymierzeńcem, a nie przeciwnikiem. A to z Oddem to raczej żart a nie rzeczywistość, ona definitywnie kocha się w Ulrichu!

-Gdy wprowadzono Williama na początku drugiego sezonu, to czy już wtedy zdecydowano że stanie po stronie Xany?

-Tak, pamiętam że był pomysł dodania nowego bohatera, ale takiego, który by niszczył to co grupa zrobiła. Początkowo miał on nosić imię Orlando, ale bardzo szybko z tego zrezygnowano.

-Krótko po zakończeniu 4 sezonu pojawiły się plany by zrobić trzy filmy pełnometrażowe w ramach projektu Code Lyoko Reloaded. Czy Moonscoop prosił Cię o napisanie scenariuszy? Czy wiesz, czemu ten projekt anulowano?

-Nie wiem.

-Dlaczego tylko Aelita może dezaktywować wieże w Lyoko?

-Ponieważ to zapewnił jej Franz Hopper, czyli ojciec. Skoro on stworzył Lyoko, to on dał swojej córce nadnaturalne zdolności.

-Jaka jest narodowość Aelity? Czy urodziła się w Szwajcarii z rodziców Francuzów? Czy może w Alpach Francuskich?

-Hopper jest Szwajcarem. To oznacza że jego córka jest Szwajcarką. Ale ona urodziła się w USA.

-Czy podczas tworzenia serialu chciałaś kiedykolwiek nieco zaryzykować i wyłamać się z generalnej formuły odcinków (atak Xany na Ziemi, podróż do Lyoko, dezaktywacja wieży), pomimo sprzeciwu stacji telewizyjnych, które mogłyby tego zabronić?

-Nie, nie czułam żadnej cenzury. Uważam że koncepcja była na końcu taka jak zakładano, z jedynym ograniczeniem, które sami żeśmy sobie nałożyli, by kierować opowieść do grupy wiekowej 6-12. To, że serial podoba się dużo starszym widzom, potwierdza, że stworzyliśmy dużo bardziej skomplikowane scenariusze niż mogliśmy sobie wyobrazić przy pierwotnych założeniach.

-Dlaczego Franz Hopper nazwał Sektor Piąty tak jak projekt, który chciał zniszczyć (Kartagina)?

-Sektor Piąty nie nazywa się “Kartagina”. Tekst “Witaj w Kartaginie”, który pojawia się na ekranie superkomputera w momencie wejścia do tego sektora, jest tylko wprowadzeniem do hasła, które Hopper wymyślił (Scypio). To może faktycznie budzić pewne zakłopotanie.

-Ile jest wież w Lyoko? Słyszałem że w każdym powierzchniowym sektorze jest 10 wież oraz jedna w Sektorze 5 (łącznie 41), ale tego nigdy nie potwierdzono w serialu. Co więcej, w serialu widzieliśmy więcej niż 41 wież. Więc czy ta liczba jest prawdziwa, czy też jest inna? A może w ogóle to nie jest ustalone?

-W Lyoko jest dokładnie 85 wież: 21 w każdym sektorze powierzchniowym oraz 1 w Sektorze Piątym.

-W serialu widzimy sporo zalążków relacji miłosnych pomiędzy Jeremiem i Aelitą oraz Yumi i Ulrichem (flirtowanie, zazdrość, kilka drobnych całusów). Jednakże te relacje nie wychodzą poza to. Bohaterowie nie sformalizowali swoich relacji, nigdy nie powiedzieli “jesteśmy parą” i nie zachowywali się jak para. Czym było to spowodowane? Czy to decyzja twórców? Czy też działanie prewencyjne producenta/stacji TV?

-Tak naprawdę to bardziej interesujące jest opowiedzenie rozwijającej się historii miłosnej niż jej konkretyzowanie. Gdyby Ulrich i Yumi byli razem ze sobą, to nic by się już potem nie działo wokół ich związku, dopóki by nie się rozstali i potem ewentualnie wrócili do siebie.

-Według oficjalnych dokumentów o serialu, pierwsze 2 sezony dzieją się podczas roku szkolnego 2002/03. Jednakże nie ma w tych sezonach odcinka, w którym mówi się o wolnym z powodu Bożego Narodzenia. Czy można przypuszczać, że święta przypadały między pierwszym a drugim sezonem (inaczej mówiąc między odcinkami 26 i 27)? Jeśli tak, to w jaki sposób nasi bohaterowie obserwowali Xanę i byli pewni, że mogli zareagować gdyby atak miał miejsce podczas świąt?

-Zawsze braliśmy pod uwagę to, że skoro Kadic jest szkołą z internatem, to nie wszyscy uczniowie jadą na ferie do domu, a w grupie wojowników zawsze była choć jedna osoba, która zostawała na miejscu by mieć oko na Xanę. Szczególnie to mógłby być Ulrich, który nie ma zbyt dobrych relacji z rodziną. Dlatego też możemy sobie wyobrazić, że wtedy działy się przygody, o których się nie wspomina i brali w nich udział ci, którzy zostali w szkole.

-Dlaczego Franz Hopper ukrył klucz do dworcowej skrytki bagażowej, zawierającej jego dzienniki, w gwiazdkowym prezencie dla Aelity? (pluszowy elf Pan Puck)?

-Ponieważ wziął on rzecz dla niego drogą, w jakiś sposób powiązaną ze swoją córką i także z Lyoko, coś co oznacza coś ważnego dla jego rodziny. Jest też inny powód: dlaczego nie? 😉

-W odcinku 82, “Odległe wspomnienia”, Xana wykorzystuje fakt że wszyscy, oprócz Aelity, wyjechali na święta, i zwabia Aelitę do Lyoko. Żeby to uczynić, Xana podaje się za Franza Hoppera, kontaktuje się z Aelitą i chce żeby zjawiła się w Lyoko. Jednak kiedy Aelita tam trafia, Xana próbuje złapać ją do wirtualnej bańki (coś takiego jak w odcinku 24) zamiast wrzucić ją do Cyfrowego Morza (co jest jednym z głównych celów Xany w czwartym sezonie). Wiesz, czemu Xana tak postąpił?

-Nie pamiętam dokładniej tego odcinka, ale Xana niezaprzeczalnie nie chciał bezpośrednio zniszczyć Aelity, by być w stanie coś jej ukraść…

-Powiedziałaś że Sektor Piąty nie nazywa się “Kartagina”, a hasło “Witaj w Kartaginie” jest tylko wstępem do wpisania hasła dostępu. Czy możemy więc przypuszczać, że nazwa sektora piątego to po prostu “Sektor 5”? I dlaczego kod dostępu jest bezpośrednim odniesieniem do Projektu Kartagina? Dlaczego Franz Hopper wybrał akurat takie hasło?

-Tak, to jest “Sektor Piąty”. Hopper wybrał akurat takie hasło ponieważ jego całe życie było związane z tym projektem.

-W drugim sezonie dowiadujemy się, że Xana chce mieć klucze do Lyoko, które są w pamięci Aelity, by móc uciec z Superkomputera. Możemy przypuszczać, że Xana zawsze wiedział, iż te klucze tam właśnie są (bo gdyby nie wiedział, nie byłoby wzmianki w serialu, w której wyjaśnia się, jak to się stało).
Z drugiej strony, w pierwszym sezonie Xana chce zabić wojowników, łącznie z Aelitą (w wielu epizodach widać wyraźnie, że to jest jego główny cel). Dlaczego wtedy Xana chciał wyeliminować Aelitę, skoro jeśli ona ma klucze do Lyoko, to ich zdobycie było jedyną drogą do ucieczki?


-Cele Xany zmieniają się z każdym sezonem, ponieważ Xana, tak jak każda sztuczna inteligencja, uczy się na swoich doświadczeniach. W pierwszym sezonie celem Xany nie jest ucieczka z Superkomputera.

-Dlaczego nie byłaś dyrektorem do spraw scenariusza w 4 sezonie?

-Byłam wtedy w ciąży z moim drugim dzieckiem, jednak uważnie monitorowałam odcinki, których akcja miała miejsce w Replikach.

-W ostatnim odcinku 2 sezonu dowiadujemy się, że Aelita nie jest powiązana z Xaną przez wirusa, ale raczej dlatego, że Xana jej ukradł wspomnienia. Jednak w jaki sposób te wspomnienia były związane z Xaną?

-Wspomnienia Aelity z jej życia na Ziemi uformowały wirusa, który łączył ją z Xaną, ponieważ gdyby ona nie odzyskała tych wspomnień, jej duch nie byłby kompletny… i przez to nie mogłaby dalej żyć.

-Jaki jest cel Xany w pierwszym sezonie? Od sezonu drugiego jest to jasne: uciec z Superkomputera i przejąć kontrolę nad wieloma superkomputerami na całym świecie, by stworzyć armię robotów i podporządkować sobie ludzkość. Jednak w pierwszym sezonie my tak naprawdę nie wiemy co Xana chce zrobić. Ataki na Ziemi nie miały jakiegoś konkretnego celu…

-Gdy zaczynałam pracę, koncepcja nie była jeszcze zbyt precyzyjna, jeśli chodziło o cele Xany… Skupiliśmy się bardziej na akcji i przygodach aniżeli na precyzyjnym koncepcie. W związku z tym ustaliliśmy, że w pierwszym sezonie Xana uczył się świata ludzkiego, by móc ustalić bardziej precyzyjny cel w drugim sezonie.

-Gdyby serial nie kończył się po 4 serii, co byście zrobili z postacią Williama?

-Jerome i ja zawsze wyobrażaliśmy sobie, że Willam jest kimś, kto psuje wszystkim zabawę. Ma zdolności by być Wojownikiem Lyoko, ale jest zbytnim furiatem. Poza tym podkochuje się w Yumi, co komplikuje sytuacje dla Ulricha. Ta postać miała być kimś, kto powoduje problemy w grupie i kto miałby być raczej agentem Xany a nie wojownikiem. Z tego też powodu Willam byłby raczej po tej ciemnej stronie.

-Czy wiesz, kto rozwinął technologię “spektrum”, używaną przez Xanę do ataków na Ziemię? I czym te spektra dokładnie są?

-Tak naprawdę to nie ma naukowego wyjaśnienia spektrum, to metoda, którą Xana rozwinął. Prawdopodobnie ma to kwantowe pochodzenie, ale o takie naukowe wyjaśnienie musisz zapytać Xanę.

-Po co Franz Hopper stworzył wieże w Lyoko? Co chciał z nimi zrobić?

-Jest to metoda komunikacji w Lyoko oraz pomiędzy Lyoko a światem rzeczywistym.

-Stacje telewizyjne zawsze wymagały, by odcinki trwały 26 minut. Czy to sprawiało ci problem przy ich pisaniu ?

-Nie, odcinki 26-minutowe są idealne do tworzenia przygód, poza tym i tak bym nie miała innego wyboru.

-Czym dokładnie są klucze do Lyoko, i dlaczego pozwoliły one uciec Xanie z Superkomputera?

-Są to kody źródłowe i plany do komputera kwantowego (które ma Aelita). By je pozyskać, Xana kontroluje potwora w Lyoko: Scyfozoę. Jeśli te plany i kody są pozyskane, to sztuczna inteligencja może się sklonować w innych podobnych komputerach i nie będzie zagrożona przez wojowników.

-Dlaczego projekt wojskowy, nad którym pracował Waldo Schaeffer, nazywał się “Kartagina”?

-To odwołanie do wojen punickich, w których udział brały 2 strony: Rzym i Kartagina. To tak jak bloki: Wschód i Zachód za czasów Projektu Kartagina.

-Gdybyś mogła stworzyć nowy sezon albo też film by ostatecznie zamknąć historię w Code Lyoko, to zrobiłabyś to?

-Dla mnie, z perspektywy narracyjnej, Lyoko się skończyło. Było zakończenie, finał 4 sezonu. Dla mnie sezon 5 nie jest naprawdę CL. Jednak fajnie by było stworzyć opowieść długometrażową, która działaby się przed końcem sezonu 4.

-Gdy Superkomputer w fabryce został wyłączony w 1994 roku, Lyoko się wyłączyło, ale nie zniszczyło (co wyjaśnia dlaczego Aelita nie wpadła do Cyfrowego Morza). Jednak później, gdy Superkomputer jest wyłączany, Lyoko zaczyna zanikać (odc. 37 “Wspólny interes”), to samo też się dzieje gdy wyłączony jest superkomputer Repliki (odc. 79 “Przechwałki”). Wiesz, dlaczego tak się dzieje?

-Myślę, że Hopper wprowadził komputer w stan uśpienia, przez co Aelita mogła być bezpieczna i się nie zdepikselizowała.

-W drugiej grze video związanej z Code Lyoko (Quest for Infinity) jest Replika sektora, który nie istnieje w Lyoko: wulkan. Czy były plany by dać to w sezonie 4, ale potem to odrzucono i wykorzystano w grze? Czy też stworzono Replikę wyłącznie dla gry? A jeśli to było do serialu, to czemu ten pomysł odrzucono?

-Nie przypominam sobie wulkanu, więc zapewne to stworzono tylko do gry.

-Jakie masz doświadczenia z pisania scenariusza serialu? Co to dla Ciebie znaczy, zarówno pod względem osobistym, jak i zawodowym?

-To było nadzwyczajne i wzbogacające doświadczenie na wszelkich poziomach. Po pierwsze: miałam sporą swobodę twórczą. Poza tym serial się sprawdził i przypadł do gustu widzom. To jest satysfakcjonujące dla autora. Miałam odzew i komentarze od fanów, co jest rzadkie dla scenarzysty. Do tego też pracowałam z Jerome Mosucadetem, z którym wciąż tworzę projekty. To było świetne spotkanie. Zrobiłam też postępy przy pisaniu, bo wyzwaniem było pracować przy kilku sezonach i utrzymać spójność z przygodami w wirtualnym świecie, rozwojem postaci, utrzymaniem humoru…Uczyniłam też postępy będąc dyrektorem od scenariusza, to było jedno z moich pierwszych kierowniczych stanowisk. I wciąż o tym mówię, tak jak dzisiaj z wami, co potwierdza że serial pozostawił ślad w ludziach. Wszystko co najlepsze!

-W “literackiej biblii” (taki koncept główny – przypis tłum.) sezonu 1, Aelita przypuszczalnie była sztuczną inteligencją stworzoną przez Franza Hoppera, i nie być istotą ludzką. Dlaczego zdecydowano się to zmienić, gdy po pierwszym sezonie tworzyliście przedakcję?

-Cóż… gdy zaczęłam pracować nad serialem, to nie było żadnej przedakcji. Nikt nie rozpisał w detalach, co się przydarzyło Hopperowi i Superkomputerowi zanim Jeremie go włączył. Koncepcja była bardzo minimalistyczna. Dlatego więc Jerome Mouscadet i ja, w porozumieniu z produkcją, zdecydowaliśmy się stworzyć przedakcję by napisać więcej możliwych historii. To, że Hopper ukrył swoją córkę by uciec przed facetami w czerni. wymyślono przy końcu prac nad pierwszym sezonem.

-Dlaczego Xana potrzebował światów wirtualnych (zarówno Lyoko jak i Repliki) by wejść do prawdziwego świata? Czy nie miał innych dróg by to uczynić?

-Zawsze możemy sobie wykombinować inne powodu, ale w tym przypadku pokazuje to, jak Xana funkcjonuje…

-Dlaczego ktoś tak ważny dla Code Lyoko jak ty angażował się tak mało w Code Lyoko: Evolution?

-Napisałam koncept dla Evolution i trochę scenariuszy wraz z Mouscadetem. Jednak szybko zorientowałam się, że produkcja chciała to robić na poziomie, który nie zgadzał się z moim wyobrażeniem co do serialu. Dlatego też zrezygnowałam.

Tłumaczenie: Jeremie_96

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments